Czytasz? Jesteś sztywniakiem.


dulux.pl
Ostatnio przeglądając newsy w Internecie, natknęłam się na nową kampanię reklamową firmy Dulux (koloryzacja ścian i te sprawy). Wszystko byłoby w jak najlepszym porządku, gdyby nie jeden mały, szokujący fakt. Otóż, reklama sugeruje, że możesz zmienić swoje życie używając ich 'rewelacyjnych' kolorów. Jak najbardziej niech używają sobie takich haseł, nie mam nic przeciwko. Ale dlaczego reklama dobitnie pokazuje, że jesteś nudny, 'niekolorowy' wtedy, kiedy siedzisz na kanapie czytając książkę?

 W ten właśnie sposób, do sieci zostaje przekazana informacja, że czytanie jest niemodne, a jeśli to robisz, Twoje życie jest bezbarwne oraz monotonne. W dobie, kiedy trzeba namawiać młodych ludzi do czytania, puszczając w eter taką reklamę, coś chyba jest nie tak. Komputer, smartfon, tablet i gry komputerowe nie zastąpią książki, która pobudza wyobraźnię dziecka. Pamiętam, kiedy w podstawówce zaczynała z kolegami czytać Harrego Pottera, na tylnej okładce książki był taki magiczny tekst, który każdy z nas cytował i do tej pory pozostał w mojej pamięci.




Hasło: '' Jeśli sądzisz, że w dobie komputerów sztuka czytania zanikła zwłaszcza wśród dzieci, to niezawodny znak ,że jesteś MUGOLEM' jest idealną odpowiedzą, na nową kampanię reklamową firmy Dulux. Nie pozwólmy, by w naszym najbliższym otoczeniu, dzieci, młodzież uważały, że czytanie książek, jest dla kujonów i ludzi, którzy mają nudne, niczym nie wyróżniające się życie. Czytajmy swoim maluchom na dobranoc, a jestem pewna, że zastrzykniemy im choć odrobinę miłości do książki oraz ulubionych bohaterów. Nie dajmy się pokonać mediom i reklamom wyświetlanym w telewizji. Miłość do książek rozwija inteligencję, żadna gra nie zastąpi szelestu kartek. Czytając książki, nie czuję się sztywniakiem, wiem, że wielu z Was dzieli ze mną miłość do dobrej lektury. Dzięki temu uczuciu, komercja nie wyżre naszej pasji do dobrej fabuły, w wielu przypadkach lepszej, niż na ekranie telewizora lub kina.


35 komentarzy :

  1. bez sensu z tą reklamą wymyślili

    OdpowiedzUsuń
  2. jeju jak slysze ze "jak czytasz ksiazki jestes frajerem, sztywniakiem etc" to az mnie krew zalewa. Ja po prostu zlewam takie komentarze i szczerze moge nazwac sie lepsza od takich osob bo mam chociaz rozwinieta wyobraznie niz te glupie dzieci XXI wieku:)
    buziak
    obserwuje ankagrzanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. nie czytając Twojego postu a patrząc tylko na zdjęcie wiedziałam jakie wzbudziło w Tobie emocje. To zdjecie to bzdura! Ludzie czytający książki są bardziej żywi i kolorowi niż Ci chodzący do kina czy grajacy w gry komputerowe. Książki nie tylko budzą naszą wyobraźnię, ale także wzbogacają nasze słownictwo i rozwijają nasz umiejętność rozumowania. Jeśli tak ludzie kochający książki są odbierani to wolę być 'niemodna' niż być pusta w środku!

    OdpowiedzUsuń
  4. Co za bzdury, rzeczywiście producenci reklamy nie popisali się. Ja nie wyobrażam sobie życia bez książek i nie mam pojęcia jak mogą one uchodzić za symbol nudy. Przecież czytanie jest właśnie najlepszym sposobem na pozbycie się jej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł z hasłem chwytliwy, ale zdjęcie? Całkowicie chybione. Jedno mnie zastanawia: co to jest mugol? ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale dopatrzenie! Ja nawet nie zwróciłam uwagi, ale sporo racji w tym jest. :\

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy blog.
    Dulux zaszalał... po całości.....
    Dziękuję za odwiedzinki i obserwuję również :*

    OdpowiedzUsuń
  8. ale słaba reklama... czytanie dla nudziarzy? świadczy to o twórcach tej reklamy... MUGOLE!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Przesadzili. Składam protest, nie kupuję więcej farb tej firmy. O nie!

    OdpowiedzUsuń
  10. W takim razie wolę już mieć takie nudne i monotonne życie, jak to mówi firma Dulux, niż kupować te ich znakomite kolorki! Kto wymyślił w ogóle tę reklamę?
    Zgadzam się z Tobą całkowicie - sztuka czytania nie zanikła i Ci z Dulux to z pewnością Mugole. Czytam ksiązki i kocham to, a nie uważam się za sztywniaka ^^

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Też uważam, że takie kampanie są krzywdzące- sama czytam książki, ba, duuużo książek i wcale nie uważam się za nerda, sztywniaka czy osobę nudną. PR-owcy niektórych firm mają bardzo wybujałą wyobraźnię, szkoda tylko, że tak ciężko jest im przemyśleć kampanie zanim umieszczą je w internecie :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja osobiście uwielbiam czytać książki - są one o wiele bardziej wartościowe niż to co sprzedają nam media. Oczywiście większość woli obejrzeć Trudne sprawy, nie wiem co tam jeszcze ..
    Ja jednak wole ten czas poświęcić dobrej książce otulona kocem popijając ciepłą herbatkę... Jak dzieci mają je polubić skoro na każdym kroku wszyscy są na nie... ehhh.. przykre to!

    OdpowiedzUsuń
  13. No delikatnie powiedzieć można, że zrobili to nie ładnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo przyjemny blog! Sama jestem molem książkowym, więc będę tu z chęcią zaglądała. A co do tytułu, i stwierdzenia, że czytanie książek jest uważane za nudne. Niestety jest w tym dużo prawdy. Ja mam niestety wrażenie, że ludzie którzy "nie potrafią czytać książek bo to nudne" to osoby bez wyobraźni. Nie wiedzą co tracą Mugole jedne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że właśnie dzięki czytaniu książek nasze życie staje się właśnie kolorowe :) A reklama Duluxa byłaby o wiele bardziej trafiona, gdyby na "kolorowym" obrazu para czytała jakąś książkę wspólnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny tekst! Mogę się pod nim podpisać obiema rękami:). Najwyraźniej twórcy reklamy nie lubią czytać, ale w takim razie, jeżeli się nad tym głębiej zastanowić, rodzi się wiele zastrzeżeń, co do samej firmy, skoro podjęła współpracę z kimś takim i zaakceptowała pomysł. Miał być strzał w dziesiątkę, a jest strzał... w kolano;).

    OdpowiedzUsuń
  17. Dołączam do głosu oburzonych. Duluxowi mówię stanowcze: NIE, a okładkę Pottera pamiętam z późnego dzieciństwa...:P

    OdpowiedzUsuń
  18. No nieźle... Nie wiem, po co takie reklamy w ogóle umieszczać. Przecież czytanie sprawia, że życie jest właśnie bardziej kolorowe. Osobiście wolę siedzieć z książką, niż patrzeć tępo w telewizor. Aż szkoda, że ludzi nieczytających jest więcej, i oni kształtują w jakiś sposób nasze otoczenie :/

    OdpowiedzUsuń
  19. Tekst z Harrego Pottera zawsze aktualny :)

    OdpowiedzUsuń
  20. ta reklama jest po prostu głupia!
    ten, kto ją wymyślił pewnie w życiu ulotki do końca nie doczytał...nie mówiąc o książce...
    na szczęście zostało jeszcze trochę ludzi czytających, jak my, co nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Niestety, masz rację. Jako studentka m.in. bibliotekoznawstwa mogę potwierdzić, że czytanie obecnie nikogo nie zachwyca. Wręcz przeciwnie - osoby, które lubią czytać traktuje się jako nudne, aspołeczne i ciągle siedzące w domu. Szkoda :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja uwielbiam czytać książki - ale tylko te swoje, lektury mnie odrzucają niestety :< Pewnie z powodu przymusu ich czytania i licznych archaizmów :< Zapraszam serdecznie na nowy post z rzeczą przyprawiającą mnie o dreszcze radości! Byłoby mi bardzo miło, gdybyś zajrzała, pozdrawiam ♥ Natalia

    OdpowiedzUsuń
  23. Reklama powinna być odwrotna - przecież to dzięki czytaniu świat nabiera barw! Właśnie życie bez książek, jest szare, nijakie, traci na wartości. Najważniejsze to znaleźć czas i na realne życie i na lekturę - a dzięki temu kolejne, fikcyjne życia.
    Dulux ostro przesadził

    OdpowiedzUsuń
  24. Jak dla mnie, to życie bez książek jest baaardzo nudne, a Ci którzy nie czytają... no cóż, bez komentarza :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja tam sobie mogę być sztywniakiem (i czasem trochę jestem - taki charakterek), ale książki mam zamiar czytać dalej :) Niech sobie ludzie myślą, co chcą
    Chociaż to czasem przykre, kiedy najbliżsi nie rozumieją Twojej pasji

    OdpowiedzUsuń
  26. Hi there! I'd like to invite you to my blog about cooking, baking, fashion, my daily diary, beauty and lots of next things...especially eating disorders and real life. Don't worry, u can translate my blog to your language on my webpage. Have a nice time :)! Andie xoxox

    www.andie-chambers.blogspot.cz

    OdpowiedzUsuń
  27. Pozdrowienia dla firmy Dulux, od największej sztywniary ;*

    OdpowiedzUsuń


Pozdrawiam M.

akcjakultura.pl © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka